Seminari-taller de recerca col·laborativa sobre llengües i cultures. La investigació col·laborativa en la documentació del tsafiki, Equador
Documentació col·laborativa en llengua i cultura. Raons i beneficis.
L’exemple del tsafiki
Dimecres 5 d’abril de 2017, a les 18 h.
Sala Pi i Sunyer de l’Institut d’Estudis Catalans
(Com arribar-hi)
Documentación colaborativa: ¿Qué, cómo y por qué?
Dijous 6 d’abril de 2017, a les 11.30 h.
Sala de Graus de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB
(Com arribar-hi. D’acord amb el plànol, la sala està situada davant del punt d’informació)
Presentació
La recerca sobre pobles indígenes en les darreres dècades ha incorporat els mateixos indígenes com a investigadors, més enllà del rol de simples informants. Aquest canvi implica una transformació en les polítiques, les estratègies i la mateixa metodologia de camp. El seminari-taller exposarà com s’ha desenvolupat un projecte modèlic en aquest sentit, el projecte de documentació del tsafiki, una llengua de la família sud-barbacoa parlada a l’Equador per uns 2.500 parlants que en una vintena d’anys ha descrit, documentat, traduït i elaborat un diccionari digital.
Ponents:
Connie S. Dickinson, doctora en Lingüística per la Universitat d’Oregon (EUA) i professora de la Universitat Regional Amazònica IKIAM (Equador)
Alfonso Aguavil, investigador tsachila i director del grup de recerca tsachila Pikitsa
A qui s’adreça:
El seminari-taller és d’interès dels estudiants i investigadors d’antropologia social i cultural i de lingüística, però també pot interessar investigadors de l’arqueologia o d’altres disciplines que treballen amb pobles indígenes en projectes que impliquen la participació de les poblacions locals.
Organització:
Departament d’Antropologia Social i Cultural de la Universitat Autònoma de Barcelona – Càtedra UNESCO de Diversitat Lingüística i Cultural de l’Institut d’Estudis Catalans
Amb la col·laboració de:
Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona – Grup de recerca tsafiki